در حال بارگذاری ...
در مراسم افتتاحیه نمایش «آرت» مطرح شد

کوشک‌جلالی در کارگردانی تئاتر هم‌ردیف عباس کیارستمی در سینماست

فرهاد ناظرزاده کرمانی در مراسم افتتاحیه نمایش «آرت» گفت کوشک‌جلالی در کارگردانی تئاتر هم‌ردیف عباس کیارستمی در سینماست.

به گزارش ایران‌تئاتر، آیین افتتاحیه نمایش «آرت» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی با حضور فرهاد ناظرزاده کرمانی، نمایشنامه‌نویس و استاد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، شامگاه پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

فرهاد ناظرزاده کرمانی در سخنان کوتاهی با بیان اینکه کوشک‌جلالی یک کارگردان شناخته‌شده بین‌المللی است، گفت: «کوشک جلالی در کارگردانی هم‌ردیف عباس کیارستمی در سینماست.» 

او ادامه داد: «زمانی که پاریس بودم از دوستان و هنرمندان بسیاری که از فعالان هنری بودند نام کوشک جلالی را زیاد می‌شنیدم اما او به دلیل تواضعی که دارد، خیلی اهل منم‌منم کردن نیست.» 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه من برای نخستین بار است که کوشک جلالی را از نزدیک می‌بینم، افزود: «او در زمینه نگارش نمایشنامه، کارگردانی و تحقیق و پژوهش، آثاری متعددی دارد و من سال‌هاست که با کارهایش آشنا هستم. در زمانی هم که خارج از ایران بودم وقتی درباره کارهای او بسیار گفته می‌شد، من به عنوان هموطن افتخار می‌کردم و با افتخار می‌گفتم که من هموطن کوشک جلالی هستم.»

در ادامه این آیین، زنگ افتتاح اجرای عمومی نمایش «آرت» نوشته یاسمینا رضا با کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی توسط فرهاد ناظرزاده کرمانی نواخته شد.

این روزها نمایش «آرت» که در ایران با عنوان «هنر» نیز شناخته می‌شود در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

این نمایش با تِم اصلی خودفریبی و دروغ از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ در سالن‌های مهم تئاتر لندن و دیگر شهرهای انگلیس روی صحنه رفته است و جزو پرفروش‌ترین تئاترهای روی صحنه در انگلستان به شمار می‌رود. این استقبال در دیگر شهرهای مطرح اروپا و آمریکا نیز به همین منوال بوده است.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال نسبت به خرید اینترنتی بلیت اقدام کنند.




مطالب مرتبط

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران