در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «در مانده»، منتخب جشنواره رضوی

میلاد حسین‌زاده: تمرکز بر اجرای عمومی آثار رضوی، اجراها را قوی‌تر می‌کند

کارگردان نمایش «در مانده» گفت جشنواره‌ای که رقابتی نباشد، به‌مراتب اجراهای بهتر و قوی‌تری خواهد داشت چون باید به‌گونه‌ای عمل کند که سلیقه مخاطب عام را اقناع کند.

به گزارش ایران تئاتر، میلاد حسین‌زاده، کارگردان نمایش «در مانده» حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر رضوی در بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است.

میلاد حسین‌زاده درباره نمایش «در مانده» گفت: «این نمایش، در مورد «در» ورودی حرم حضرت امام رضا (ع) است که در حال ساخت بوده و شیخ بهایی گفته بود این در را نسازید تا خودم آن را انجام دهم؛ چون او می‌خواست دعایی در آن «در» قرار دهد که باعث شود فقط شیعیان واقعی وارد حرم شوند؛ اما بر اساس خواب فردی که در آن امام رضا (ع) را مخالف این عمل می‌بیند؛ درِ ساده و بدون این دعا گذاشته می‌شود تا هرکسی بتواند وارد حرم شود.»

این هنرمند سطح کیفی و اجرایی جشنواره امام هشتم (ع) را بالا و شایان توجه دانست و گفت: «تمایل تیم‌های حرفه‌ای و رغبت هنرمندان نامی برای حضور در این جشنواره نشان از عیار آن است که امیدوارم این سطح روزبه‌روز ارتقا یافته و با حمایت از هنرمندان قوی‌تر شود.»

کارگردان نمایش منتخب «در مانده» با تأکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های تخصصی پیرامون سیره و هنر رضوی برای هنرمندان این عرصه در جشنواره گفت: «در هر جشنواره متولیان باید نسبت به جمع‌آوری اطلاعات منسجم پیرامون نحوه اجرا و موفقیت‌ها و کاستی‌ها اقدام و نتیجه نهایی را به‌صورت چکیده در فراخوان سال بعد لحاظ کنند تا اشراف گروه‌ها به اهداف و نحوه عملکرد اصولی بیشتر شود.»

او ادامه داد: «ارائه متون و نمایشنامه‌های قوی برگزیده در سایت جشنواره برای دسترسی و بهره‌برداری گروه‌ها در سال‌های بعد نیز گامی ارزشی و هدفمند است.»

حسین‌زاده گریزی هم به حذف بخش رقابتی در جشنواره امسال زد و گفت: «به نظرم جشنواره‌ای که رقابتی نباشد، به‌مراتب اجراهای بهتر و قوی‌تری خواهد داشت چون باید به‌گونه‌ای عمل کند که سلیقه مخاطب عام را اقناع کند.»

او ادامه داد: «وقتی هدف اجرای عمومی باشد، منِ کارگردان سعی می‌کنم بهترین اجرا را برای مردم داشته باشم و تنها هدفم معطوف به جلب رضایت چند داور نخواهد بود. تنها نکته‌ای که در بحث اجرای عمومی مطرح می‌شود این است که جشنواره باید بودجه بیشتری را برای حمایت از این‌گونه اجراها از سوی گروه‌های نمایشی لحاظ کند تا گروه‌ها راحت‌تر بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.»

این کارگردان عرصه تئاتر در پایان سخنانش تولید اثر رضوی با هدف اجرای عموم را کاملاً همسو با چشم‌انداز جشنواره در راستای نشر و ترویج فرهنگ رضوی قلمداد کرد.

اجرای نمایش‌های صحنه‌ای هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از 5 اردیبهشت، به صورت غیرمتمرکز در اراک، تهران، رشت، ساری و شهرهای محل تولید آثار به دبیری اتابک نادری آغاز شده است.




مطالب مرتبط

مهدی حبیبی، نویسنده و کارگردان نمایش «یک اتفاق ساده»:

اثری موفق است که با تأسی به قرآن و روایات، موضوعات روز جامعه را بازگو کند
مهدی حبیبی، نویسنده و کارگردان نمایش «یک اتفاق ساده»:

اثری موفق است که با تأسی به قرآن و روایات، موضوعات روز جامعه را بازگو کند

مهدی حبیبی، نویسنده و کارگردان نمایش «یک اتفاق ساده» عمومیت دادن اجرای نمایش‌های رضوی را از نقاط قوت این دوره دانست و گفت هنر و اثری موفق است که با تأسی به قرآن و روایات، موضوعات روز جامعه را بازگو کند.

|

امیر مشهدی‌عباس عضو هیئت انتخاب آثار بخش تئاتر کودک و نوجوان رضوی:

حضور گروه‌های حرفه‌ای در این دوره چشمگیر بود
امیر مشهدی‌عباس عضو هیئت انتخاب آثار بخش تئاتر کودک و نوجوان رضوی:

حضور گروه‌های حرفه‌ای در این دوره چشمگیر بود

امیر مشهدی‌عباس عضو هیئت انتخاب آثار بخش تئاتر کودک و نوجوان رضوی گفت جشنواره امسال پیشرفت بسیار عجیبی دارد و آن‌هم به دلیل این است که کسانی که در آن شرکت کرده‌اند اکثر از حرفه‌ای‌های تئاتر کشور هستند.

|

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع) خبر داد:

به اوج رسیدن جشنواره امام رضا(ع) در روزهای پایانی دهه کرامت
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع) خبر داد:

به اوج رسیدن جشنواره امام رضا(ع) در روزهای پایانی دهه کرامت

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با آغازی پرقدرت پس از ماه مبارک رمضان، در روزهای پایانی دهه کرامت به اوج خود خواهد رسید.

|

شهاب راحله، کارگردان نمایش «بر جون شیطون لعنت»:

جشنواره تئاتر رضوی، باید به سمت بین‌المللی شدن حرکت کند
شهاب راحله، کارگردان نمایش «بر جون شیطون لعنت»:

جشنواره تئاتر رضوی، باید به سمت بین‌المللی شدن حرکت کند

شهاب راحله، کارگردان نمایش «بر جون شیطون لعنت» که در جشنواره تئاتر خیابانی رضوی حاضر است، اعتقاد دارد این رویداد باید از سطح ملی فراتر رود و بین‌المللی شود.

|

اکبر قهرمانی، کارگردان نمایش «وفای به عهد»:

تئاتر رضوی، ارادت هنری به امام هشتم (ع) را به نمایش می‌گذارد
اکبر قهرمانی، کارگردان نمایش «وفای به عهد»:

تئاتر رضوی، ارادت هنری به امام هشتم (ع) را به نمایش می‌گذارد

اکبر قهرمانی، کارگردان نمایش «وفای به عهد» گفت در تولید اثری رضوی، هنرمند باید به نحو شایسته‌ای ارادت خود را نسبت به ساحت مقدس امام رضا (ع) به نمایش بگذارد.

|

پیام معاون امور هنری به جشنواره تئاتر رضوی منتشر شد:

رخدادی مبارک برای بهتر کردن جهان
پیام معاون امور هنری به جشنواره تئاتر رضوی منتشر شد:

رخدادی مبارک برای بهتر کردن جهان

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی نوشت این رخداد مبارک در راستای رسالت ناب هنر نمایش برای بهتر کردن جهان، دریچه روشنی است تا از آن به روزهای پر امیدتر و موفق تر نمایش ایران چشم داشته باشیم. امید که در این مهم، توجه ویژه حضرت عشق، ...

|

آرزو کریمی‌زند، کارگردان نمایش «دلتنگی»:

حضور استادان تئاتر، باعث ارتقای سطح کیفی جشنواره رضوی می‌شود
آرزو کریمی‌زند، کارگردان نمایش «دلتنگی»:

حضور استادان تئاتر، باعث ارتقای سطح کیفی جشنواره رضوی می‌شود

آرزو کریمی زند با نویسندگی و کارگردانی نمایش «دلتنگی» در بخش خیابانی جشنواره تئاتر رضوی حضور دارد. او معتقد است حضور مستمر استادان تئاتر در کنار صاحب‌نظران دینی، می‌تواند به هنرمندان این عرصه برای خلق و تولید آثار فاخر کمک کند.

|

پوریا رضایی کارگردان نمایش «روزهای اتفاقی» مطرح کرد

لزوم حضور مستمر استادان تئاتر در کنار صاحب‌نظران حوزه فرهنگ رضوی
پوریا رضایی کارگردان نمایش «روزهای اتفاقی» مطرح کرد

لزوم حضور مستمر استادان تئاتر در کنار صاحب‌نظران حوزه فرهنگ رضوی

کارگردان نمایش منتخب «روزهای اتفاقی» بر لزوم حضور مستمر استادان هنر تئاتر در کنار صاحب‌نظران حوزه فرهنگ رضوی در جشنواره امام رضا(ع) تأکید کرد و گفت هدف اصلی ما از تولید این اثر برای حضور در جشنواره رضوی، شکستن کلیشه‌ها و دوری از تکرار بود.

|

نظرات کاربران