در حال بارگذاری ...
جدیدترین اثر کمپانی سیمرغ در جشنواره بین‌المللی تئاتر مونو‌دراما

«جنگ و صلح» در تونس اجرا می‌شود

نمایش «جنگ و صلح» نوشته و کار محمد برومند برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر مونو‌دراما تونس می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «جنگ و صلح» جدیدترین اثر کمپانی سیمرغ، نوشته و کار محمد برومند برای حضور در ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مونو‌دراما عازم شهر نابل در تونس می‌شود.

محمد برومند در مورد حضور و اجرای نمایش «جنگ و صلح» در جشنواره جشنواره بین‌المللی تئاتر مونو‌دراما گفت: «حضور در جشنواره نمایش‌های تک‌نفره ضمن جذابیت خاصی که دارد به دلیل محدودیت در اجرا یکی از دشوارترین شکل‌های نمایشی است که هر کارگردان و بازیگری جرئت نمی‌کند به سراغ آن برود. مگر کارگردان‌ها و بازیگرانی که دوست دارند خود را به چالش بکشانند. من هم دوست داشتم در این چالش برای ایجاد خلاقیت و فرم‌های جدید روایت، تجربه کسب کنم. با اینکه تاکنون در بیست‌ودو جشنواره بین‌المللی حضور داشته‌ام اما برای نخستین بار است که در یک جشنواره مونودرام شرکت می‌کنم. از یک‌سو ویژگی‌های خاصی که این نوع از نمایش‌ها باید داشته باشند و از دیگرسو حضور مخاطبانی از کشورهای مختلف که زبان گفت‌وگو و فرهنگ دیداری آن‌ها با ما متفاوت است، مرا به فکر و تلاش واداشت تا سعی کنم اثری متفاوت با تمام کارهایی که تاکنون نوشته و اجرا کرده‌ام، به صحنه بیاورم.»

برومند درباره محتوای نمایش توضیح داد: «نه‌تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای جهان، مردم دیگر تحمل یک جنگ جدید را ندارند. ما ایرانی‌ها هم که زخم‌خورده جنگیم؛ بنابراین تلاش کردم در این نمایش که مضمونی ضد جنگ دارد، مروج صلح و دوستی برای همه باشم. قصه نمایش حکایت متجاوزان شرقی، شمالی، جنوبی و غربی به خاک پاک میهن است که آورده و ارمغان‌شان غارت و چپاول و تجاوز است. در نمایش «جنگ و صلح» با مشارکت مخاطب، پرده از چهره کریه جنگ‌افروزان برمی‌داریم تا همه ببینند زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ‌ها هستند البته همین زنان هستند که با آوای مهر تلاش می‌کنند که رسم جنگ‌افروزی را خاموش و شعله‌های عشق و ایثار و امید را برافروزند.»

کارگردان نمایش «جنگ و صلح» درباره اجراهای این اثر نمایشی در تونس و در مورد عوامل و همکارانی که او را در این اجراها یاری می‌رسانند هم توضیح داد: «طی گفت‌وگو با آقای اکرام عزوز، دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مونودرام تونس قرار شد دو اجرا در جشنواره داشته باشیم؛ یک اجرا به زبان انگلیسی که توسط شهرزاد زمانی به صحنه خواهد رفت و اجرای دیگر با استفاده از زبان فارسی و عربی توسط سهیلا قیدی ارائه می‌شود. صداپیشگان انگلیسی اثر، ایلیا برومند و سارا صنعت‌نگار هستند. سید علی حسینی و عبیر معتوق به‌عنوان صداپیشگان عربی با این گروه همکاری می‌کنند. همچنین ساخت عروسک و ماسک بر عهده منیره امیر یوسفی بوده است و انتخاب موسیقی را خود او انجام داده است. میکس و صداگذاری این اثر را ایلیا برومند انجام داده و سعید بابایی، طراح پوستر و بروشور نمایش «جنگ و صلح» است.»

کمپانی سیمرغ بیش از این با نمایش‌های، کاکلی، آخرین برگ و رؤیای پروانه‌ای در سه جشنواره کودک نوجوان، عروسکی و نیابولیس تونس حضور داشته است و همچنین در کشورهای ترکیه، هند، نپال، اوکراین، بوسنی و هرزگوین و... تئاترهای مختلفی را به صحنه برده است.

ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مونودراما تونس از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت 1403 (27 آوریل تا دوم می) در شهر نابل برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

«عمو نوروز» به هند می‌رود

«عمو نوروز» به هند می‌رود

بیستمین جشنواره بین‌المللی رایان هند با حضور نمایش «عمو نوروز» نوشته و کار محمد برومند به‌عنوان نماینده ایران برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران