در حال بارگذاری ...
فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم

فرهاد قائمیان در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که موجب شد تمام مردم روستای‌ کردر زندگی و امکنات‌شان را در اختیار هنرمندان و مخاطبان جشنواره قرار دادند و تلاش کردند به بهترین شکل ممکن میزبان شایسته‌ای باشند.

به گزارش ایران تئاتر، نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و تشریح ویژه‌برنامه‌های «چله رضوی» امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت با حضور فرهاد قائمیان (مدیر این رویداد) و مرتضی سعیدی‌زاده (مدیرعامل این بنیاد) در سالن اجتماعات مجتمع باغ زیبای تهران برگزار شد که بخشی از صحبت‌های این نشست به تکرار صحبت‌های این مدیران در جلسات رسانه‌ای قبلی اختصاص داشت.

مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در ابتدای این نشست رسانه‌ای درباره جزییات برنامه‌های این رویداد سخن گفت.

همچنین فرهاد قائمیان، مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نیز در ادامه گفت: «با مدیریت جدید بنیاد امام رضا (ع)، رویکردهای متفاوتی که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مردمی‌کردن جشنواره‌های رضوی است، انتخاب و اضافه شده است.»

این هنرمند افزود: «من از ابتدای انتخابم در جشنواره امام رضا (ع) سعی کردم بلافاصله شوراهای سیاست‌گذاری جشنواره‌های مختلف را راه‌اندازی کنم. در این زمینه توجه به روستاها و شهرهای مختلف کشور یکی از رویکردهای جدید ما بود. اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود، شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که موجب شد تمام مردم روستای‌ کردر زندگی و امکانات‌شان را در اختیار هنرمندان و مخاطبان جشنواره قرار دادند و تلاش کردند به بهترین شکل ممکن میزبان شایسته‌ای باشند؛ شرایطی که در محیطی سرشار از الطاف رضوی اتفاقات شگفت‌انگیز و ارزشمندی را رقم زد که برایم مثال‌زدنی بود. شرایطی که اصلا قابل‌مقایسه با جشنواره‌های ملی ما نبود، اما افتخار می‌کنیم که در یک روستا شاهد بهترین و مؤثرترین رویدادها بودیم.»

در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای، مدیر اجرایی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) و مشاور راهبردی جشنواره‌های رضوی توضیحاتی درباره بخش‌های مختلف بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) ارائه دادند.

مشاور راهبردی جشنواره‌های رضوی در توضیحات خود به اجرای چند اثر نمایشی مختلف در تهران و استان‌های مختلف، تجلیل از هنرمندان برگزیده عرصه فرهنگ رضوی، اجرای چندین برنامه نمایشی محیطی در ایام برگزاری جشنواره به میزبانی مشهد و دیگر شهرهای کشور، توجه به معیشت هنرمندان شرکت‌کننده در حوزه پرداخت دستمزدها به‌ویژه در حوزه تئاتر ازجمله برنامه‌هایی بود که مدیران برگزاری در قالب عنوان ویژه‌برنامه‌های «چله رضوی» و جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به معرفی آن‌ها پرداختند و از رشد کمی و کیفی آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره به نسبت دوره‌های قبلی ابراز رضایت کردند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) در پایان جلسه درباره کاهش ارتقای کیفیت آثار جشنواره تئاتر رضوی به نسبت دوره‌های گذشته گفت: «قبول دارم که جشنواره‌های تئاتر رضوی در دوره‌های گذشته در قله قرار داشتند. البته به اذعان مسئولان برگزاری این بخش، کارهای شرکت‌کننده و حاضر در بخش تئاتر به نسبت دوره‌های گذشته از درجه کیفی بالاتری برخوردار بودند.»




مطالب مرتبط

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی:

در این دوره به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شدیم
دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی:

در این دوره به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شدیم

علی‌محمد رادمنش، دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی گفت آثار این دوره از جشنواره، به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده‌ و به لحاظ کیفی هم ارتقاء یافته است.

|

حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است
حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین»، سیاست‌های وزیر و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی را مبنی بر حمایت ویژه از تئاتر استان‌ها اعلام کرد و بر این باور است که حضور آثار نمایشی ...

|

مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند
مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند

داوود نامور، مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو گفت نمایش «فین جین» به کارگردانی محمود موسوی تاکنون میزبان بیش از ۱۵ هزار مخاطب بوده است و این عمارت از اجرای نمایش‌هایی با متون ایرانی استقبال می‌کند.

|

نظرات کاربران