در حال بارگذاری ...

نمایش «۳ج‌یم» در موزه سعدآباد اجرا خواهد شد

«۳ج‌یم» به کارگردانی سجاد آقابابائی، نمایشی از زندگی جمشید شاه است که در قالب اجرایی محیطی و حرکتی، همراه با مشارکت مخاطبان کودک و نوجوان، در مجموعه کاخ سعدآباد میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «۳ج‌یم» به نویسندگی و کارگردانی سجاد آقابابائی، از ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، به مناسبت روز بزرگداشت فرودسی، برای مخاطب کودک و نوجوان در سه موزه مجموعه فرهنگی سعدآباد اجرا خواهد شد. 

نمایش «۳ج‌یم»، ۳۰۰ سال از زندگی جمشید شاه تا پایه‌گذاری نوروز را با رویکرد آشنایی کودکان با این داستان شاهنامه، در موزه‌های نظامی، آب و برادران امیدوار مجموعه سعدآباد، روایت خواهد کرد. 

این نمایش با تأکید بر پژوهش و ترویج ادبیات کهن، با الگوبرداری از شیوه‌های مدرن، به‌صورت محیطی، مشارکتی و حرکتی اجرا خواهد شد. 

در خلاصه داستان «۳ج‌یم» آمده است: «فردوسی بعد از تمام کردن شاهنامه وارد فضای اجرا می‌شود و با مخاطب-اجراگران در مورد کتاب شاهنامه گفت‌وگو می‌کند و از میان داستان‌های آن، ماجرای «جمشید شاه» اجرا می‌شود که با مشارکت‌ کودکان در شمشیر سازی، بافندگی، کشاورزی، سفالگری، آشنایی با خواص داروهای گیاهی و جهان‌گردی شکل خواهد گرفت.»

در این اجرا، سوده عالم‌شناس، گیلدا شیخ، نگین اصغرزاده، هیام احمدی، رضا بیان، فرشته شفیعی، یاسمین محمودی، دیبا موسوی و کودکان هنرجو (رها نبوی، رزا نبوی، نیروانا رفیعی و مانی علی‌دوستی، به ایفای نقش می‌پردازند.

هنگامه نیاورانی (مجری طرح)، دکتر سیمین امیریان (مشاور هنری)، گیلدا شیخ، نگین اصغرزاده و یاسمین محمودی (طراح آکساسوار)، سجاد آقابابائی (طراح فضا)، بی‌تا صادقی‌نژاد (نقاشی پوستر)، فرشته شفیعی (طراح پوستر)، دل‌آوا صابر (طراح لباس)، متین اصغرزاده (عکاس) و بی‌تا صادقی‌نژاد (دستیارکارگردان)، دیگر عوامل این نمایش هستند.

علاقه‌مندان برای حضور در این اجرای کودک، با شماره 09362494588 تماس بگیرند.

نمایش «۳ج‌یم» در روزهای پنجشنبه و جمعه، ساعت ۱۱:۳۰ در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مرکز هدفمند کودک و نوجوان اجرا خواهد شد. 




مطالب مرتبط

اجرای نمایش «بیژن و منیژه» تمدید شد

اجرای نمایش «بیژن و منیژه» تمدید شد

نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی که با استقبال تماشاگران مواجه شده است، برای یک دوره اجرایی جدید تمدید شد.

|

سپهر قناد خبر داد

حال عمو قناد خوب است
سپهر قناد خبر داد

حال عمو قناد خوب است

سپهر قناد فرزند مجید قناد درباره آخرین وضعیت پدرش گفت خداراشکر حال پدر الان خیلی بهتر است و پزشک ایشان هم خبر داد که فردا به بخش عمومی منتقل می‌شوند.

|

قطب‌الدین صادقی پس از تماشای نمایش «بیرون‌پشت‌در»:

خوشحالم که این نسل جدید تئاتر، راهش را پیدا کرده‌ است
قطب‌الدین صادقی پس از تماشای نمایش «بیرون‌پشت‌در»:

خوشحالم که این نسل جدید تئاتر، راهش را پیدا کرده‌ است

قطب‌الدین صادقی شب‌ گذشته به تماشای اجرای نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» در تئاتر شهر نشست و گفت خوشحالم که اعضای این نسل جدید تئاتر، راه‌شان را پیدا کرده‌اند و با اجرایی یک‌دست، پا به صحنه گذاشته‌اند.

|

نظرات کاربران